A Búvóhely

Három férfi állt egy új építésű ház előtt, és hangosan tanakodtak. Az utcán lézengők mosolyogva figyelték őket, de tartották a távolságot, és inkább kikerülték a vitatkozó feleket. Az egyikőjük, egy kopasz, rőt szakállas férfi a füle tövét vakargatta öreg kalapácsával.
- Szerintem legyen Danay fogadója - dörmögte mély hangján.
- Miért neveznénk el pont rólad? - csattant fel a balján álló, szálfa termetű fiú.
- Mert én építettem fel az egészet!
- Akkor lehetne mondjuk Gulli tavernája is - szólt a harmadik, aki egy köpcös, kopaszodó fickó volt.
Két társa rosszallóan fordult hátra.
- És ugyan miért lehetne az a neve? - kérdezte lekezelően Danay.
- Az én ötletem volt, hogy építsünk kocsmát - felelte Gulli nagyképűen. - Ráadásul én öltem bele a legtöbb pénzt is.
- Az az apád pénze, te öntelt hólyag! - legyintett a magas fiú. - Geradd fogadója lesz a neve!
- Verd ki a fejedből, vagy én teszem meg, de azt nem fogod meghálálni! - Danay fenyegetően lengette kalapácsát társa arca előtt.
Egyiknek sem kellett több, azonnal hangos szitkozódásban törtek ki. A legócskább ivók borgőzös vendégei is elszégyelték volna magukat, ha meghallják a három alakból feltörő, mocskos szavakat. A heves vitát vad kutyaugatás törte meg, ami az utca sarkáról jött. Egy fekete tacskó cikázott át az emberek lábai között. A három férfi arrébbállt a kiskutya útjából, az pedig azonnal berohant a kocsma nyitott ajtaján. Egy pillanattal később két felföldi juhász porolt végig az út közepén, közben végig fülsértően csaholtak. Miután a két kutya eltűnt az utca másik végén, a kis tacskó óvatosan előbújt rejtekéből, körbeszimatolt az ajtónál, aztán elindult abba az irányba, ahonnan jött. A három férfi szava teljesen elállt a történtektől, tátott szájjal követték az eseményeket, végül vigyorogva összenéztek.
- Már tudom is, hogy mi lesz a kocsma neve - mondta nagyot kacsintva Danay.
- Én is tudom! - csattant fel Gulli. - Fekete tacskó lesz!
- Apád csak azért nem tekerte ki a nyakadat eddig, mert még nem vittél neki egy valamire való unokát - csóválta a fejét lemondóan Geradd.
- Higgadjatok le, félnótásak! - szólt rájuk a kopasz. - Búvóhely lesz a neve!

2 megjegyzés:

  1. Szia! :) Most találtam rá a blogodra és csak gratulálni szerettem volna. :) A fogalmazásod nagyon választékos és a cselekményeket is úgy tudod leírni, hogy magam előtt látom minden egyes mozdulatot. Feliratkoztam, gratulálok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy a stílusom elnyerte a tetszésedet :)

      Törlés

League Of Legends Pointer